Meningen van docenten

Wij, leerlingen van het lyceum draait door, waren benieuwd naar de mening over social media op onze school. Wij hebben een paar docenten geïnterviewd en gevraagd naar hun mening;

Mvr. Valkenborg: Mevrouw Valkenborg heeft van mening dat het een prachtig iets is maar dat het ook erg tijds lokkend kan zijn, je zit minder in het nu en dat is wel een nadeel volgens haar. Ze vind het gebruik van social media bij kinderen onder de 13 erg begrijpelijk, doordat zij ook mee willen doen en het erg veel zien om hun heen. Zelf heeft ze alles geprobeerd, maar ze vond het fijner om privé en werk gescheiden te houden, dat komt omdat leerlingen die zij les geeft anders ook haar privéleven zien. Haar kinderen hebben ook veel social media geprobeerd maar vonden dit niet fijn en mogen ook niet posten van mevrouw Valkenborg.

Mvr. Doormaal: Mevrouw Doormaal heeft er een iets andere mening over. Zo vindt ze dat het aan de ene iets goeds is omdat je er veel inspiratie bij op kunt doen en je creatieve kant kunt laten zien maar aan de andere kant worden er geen verdrietige dingen gepost dus het is moeilijk om de realiteit te zien in dingen, en dat is weer negatief. Ze vindt dat kinderen onder de 13 beter niet op social media kunnen posten, omdat hun brein nog niet ontwikkeld is en zij dus slechte keuzes kunnen maken zonder erbij na te denken, maar het is ook wel een leuke activiteit om te doen. Als ze kinderen zou hebben zou ze die wel op social media laten, maar vanaf een bepaalde leeftijd. Ze gebruikt zelf ook social media en vind het erg leuk!

Mvr van de mediatheek: Ze vind social media gevaarlijk omdat er ook rare dingen op gepost wordt. Zelf gebruikt ze wel social media, maar ze ziet ook wel dingen voorbij komen waardoor ze begrijpt dat het niet zo goed is om te doen. Maar ze wilde er jammer genoeg niet diep op ingaan. Ze vind dat kinderen niet op social media mogen onder de 13, zo mogen haar kinderen dat ook niet.

Kortom, de mening over social media op het Norbertus is erg verschillend, maar de meeste docenten waren het wel eens met elkaar. (Bijna) alle docenten gebruiken social media en vinden het erg gevaarlijk voor kinderen onder de 13 jaar.

Met dank aan, Mevrouw Valkenborg (levensbeschouwing), mevrouw Doormaal (kunst) en de mevrouw van de bieb!

Nikki Hagenaars v2d, Jane Rommens v2d, Joy Mulders v2d, Solane Manjé v2d.