De schoolkrant van Norbertus!

Lyceum onderzoekt

Hoi, wij zijn: Marieke, Imke, Julian, Olivier, Mees en Didi.

Wij zijn van het lyceum onderzoekt. Je kan hier op deze pagina verwachten: interviews, proefjes en nog veel meer!

__________________________________________________________________________________________________________

Wat zijn de decanen??

Mees en ik verkenden de school en kwamen langs de decanen. Toen kwamen we de dekanen tegen dat tegenover de mediatheek zit. Dus Mees en ik gingen naar binnen…

Wat zijn de decanen? Dat vroegen we aan mvr. Krijnen die vertelde ons dit: Decanen zijn mensen die studenten helpen met keuzes zoals voor na het derde welke vakken je wil afschaffen want je hoeft natuurlijk niet alles verder te leren maar bijv wel wiskunde ofzo en een paar talen maar ze geeft je ook advies voor wat je later wil gaan doen want als je iets met kunst ofzo dan kan zij je helpen wat je dan eventueel zou kunnen doen.