Hallo, wat is jouw naam?
Hallo, ik ben Mees. En jij?

Ik ben Reisa. Wat vind jij van Kerstmis?
Ik vind Kerstmis leuk! Ik hou van de lichtjes en de cadeautjes.
Ja, ik ben het helemaal met je eens. Wat is jouw grootste kerstwens?
Mijn grootste kerstwens is dat mijn familie en vrienden gezond en gelukkig zijn. En natuurlijk hoop ik dat ik veel cadeautjes krijg!

Haha, dat zou natuurlijk fantastisch zijn. Mijn grootste kerstwens is dat er vrede op de wereld is.
  Ja, dat zou inderdaad heel fijn zijn.
  Absoluut. Nou, bedankt voor dit interview, Mees. Fijne feestdagen!
Dank je wel, Reisa Jij ook fijne feestdagen!

Het is altijd interessant om te horen wat kinderen denken over Kerstmis, en hoe docenten deze feestdag ervaren. Over het algemeen zijn kinderen enthousiast over Kerstmis vanwege de cadeautjes, de versieringen en de feestelijke sfeer. Docenten vinden Kerstmis vaak een waardevolle gelegenheid om het belang van familie, vriendelijkheid en vrijgevigheid te benadrukken.

Maar deze Kerst is anders dan andere jaren. Dit jaar hebben we te maken met veel oorlogen, wat betekent dat veel mensen niet in staat zullen zijn om hun dierbaren te bezoeken of samen te zijn met familie en vrienden. Dit kan een moeilijke tijd zijn, vooral voor kinderen die de feestdagen vaak associëren met samenzijn.

Maar ondanks deze uitdagingen zijn er nog steeds manieren om Kerstmis te vieren en onze dankbaarheid en liefde te tonen. Als docenten kunnen we onze leerlingen aanmoedigen om te denken aan manieren waarop ze vriendelijk en vrijgevig kunnen zijn voor anderen. Laten we deze Kerst gebruiken om te reflecteren op wat echt belangrijk is in het leven en om samen te werken om de wereld een betere plek te maken.

Als docenten hebben we ook onze eigen wensen voor de wereld deze Kerst. We hopen op vrede en harmonie, en dat mensen elkaar met respect en vriendelijkheid behandelen. We wensen dat iedereen, ongeacht hun achtergrond of overtuigingen, gelukkig en veilig kan zijn. Laten we deze Kerst gebruiken om elkaar te ondersteunen, om samen te werken aan een betere toekomst voor ons allemaal.

Dus conclusie is dat er veel mensen op het norbertus graag willen dat er vrede op de wereld komt,en dat ook iedereen heel erg van kerst houdt. De sfeer, de lichtjes ,de sneeuw zijn allemaal dingen wat mensen leuk vinden aan kerst.

door Reisa, Angelina,Ewa en Faye