Er zijn veel scholen in Roosendaal, maar wat maakt onze school zo uniek? Als je in de school loopt dan kan je al snel zien dat er veel dingen te doen zijn. Ook hebben de leerlingen waaronder ook het HLDD veel verschillende ideeën. Wij krijgen de kans om onze ideeën in de school uit te werken. Er zijn vaak veel activiteiten die je gezamelijk kan doen. De school sfeer is vrolijk en kleurrijk. Docenten en leerlingen kunnen je altijd helpen met je vragen.

De (tijdelijke) school is verdeeld in 4 kleuren: geel, rood, blauw en wit. Zo is makkelijker om te weten waar je naar toe moet als je les hebt.

Op het Norbertus lopen de populaire Gertrutten rond. De Gertrutten vanslagband is de band van het Norbertus en geeft verschillende optredens in een jaar. Waaronder Carnaval, ze lopen elk jaar mee met de Roosendaalse optocht dit jaar met nummer 08.

Er zijn ook een aantal speciale lokale bij ons op school: de ondersteuningsruimte, het hb café en G107. Dit zijn allemaal lokalen voor speciale gelegenheden of mensen die wat extra’s nodig hebben. Als je snel overprikkeldt word mag je naar de ondersteuningsruimte. Ben je hoogbegaafd dan mag je tussen je lessen naar het hb café om te ontspannen met andere hoogbegaafde leerlingen. En als een docent je wegstuurdt moet je naar G107 en moet je daar derest van het lesuur blijven.

En wat ons extra speciaal maakt? De extra bijzondere vakken zoals levensbeschouwing of een van de keuzevakken. De kinderen die naar onze school komen moeten een keuzevak kiezen(wil je meer weten kijk eens naar keuzevak in beeld). En je krijgt hier tot de 4e ook levensbeschouwing, daar leer je alles over onze cultuur en die van andere.

Alles bij elkaar we zijn een super leuke en unieke school.

Julia, Nisa, Ewa en Nikki