Sporten is heel belangrijk, maar hoeveel sporten de jongeren van onze school tussen de 12 en 16 jaar oud eigenlijk? En wat voor sport doen ze dan? Dat hebben wij onderzocht en verwerkt. Kijk hieronder naar de resultaten.

Je ziet dat 15% van de jonger tussen de 12 en 16 jaar op onze school niet sport. Dit hadden wij wel verwacht maar toch denken wij dat dat percentage omlaag moet.

Hier zie je welke sporten gedaan worden. We hadden dit niet verwacht en dachten zeker dat meer mensen voetballen en minder mensen dansen. Toch zijn we wel blij met deze uitslag, er is veel variatie. Dus vraag is een keer aan een ander of diegene wat over zijn/haar sport kan vertellen! Misschien vind je wel een andere leuke sport.

Vinden jullie ook dat er meer gesport moet worden? Motiveer iedereen om je heen en wie weet zitten we straks op de honderd procent die sport.

door Joy, Julia en Nisa